REXXOR BT040

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de REXXOR BT040 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Davous 03-08-2015
Geschreven voor: REXXOR BT040

Deze externe speakers heb ik gekocht omdat ik over enkele weken ga kamperen en dan graag wat muziek bij me wil hebben. De eerste ervaringen met dit product zijn goed.

De vormgeving van het apparaat is simpel. Voorop zie je alleen het gedeelte met de boxjes, met in het midden een Bluetooth-knop. Aan de achterkant heb je een aan/uit knop en een AUX-ingang + micro USB aansluiting om het apparaat mee op te laden. Je kan dus geen USB-stick gebruiken, maar met mijn smartphone werkt het prima via zowel BT als AUX. De koppeling via Bluetooth is eenvoudig, als je een ander apparaat via BT wil aansluiten moet je alleen niet vergeten om op je huidige apparaat eerst de verbinding te verbreken.

Geluidskwaliteit is prima, het apparaat weet mijn woonkamer prima te vullen met geluid. Je kan het apparaat in geluidskwaliteit niet vergelijken met een volwaardige geluiddset met losse boxen. Daar is dit apparaat niet voor bedoeld en daar betaal je ook niet voor. Wel kan het qua geluid vergeleken worden met enkelvoudige radio/cd-spelers met ingebouwde boxen.

De batterijduur is volgens het boekje 2 uur met een batterij van 500 mA, maar in mijn eerste gebruik (zonder vooraf te laden) ben ik al ver over die tijd heen gegaan. Als je een gewoon volume aanhoud kan je er meerdere uren gebruik van maken. Ideaal voor een Picknick, een uitje, festival of muziek in de tuin. Ga je als ik kamperen, en heb je geen stroom bij je tentje? Je kan het apparaat gebruiken met een PowerPack.

In de doos krijg je, naast de gebruikelijke papiertjes, het apparaat zelf en een USB kabeltje (zonder stopcontactaansluiting) geleverd. Voor een AUX kabel en oplader voor op het lichtnet moet je zelf zorgen.

Al met al een prima apparaat voor deze prijs en een stuk goedkoper dan veel concurrenten.